Translate

torsdag 27 mars 2014

scrappat kort med sytema

Här har jag gjort ett kort som en stor tag. Den är tänkt att sitta i en blombukett.
Jag har klippt ut taggen i kartong och limmat ett ljust mönstrat papper på ena sida och ett med ränder, där jag kan skriva en hälsning, på baksidan. Jag använde mig av decopagelim.
Blixtlåset fäste jag med dubbelhäftande tejp med den öppning jag ville ha efter att jag limmat fast "frimärket" på rätt plats. Det blommiga pappret klippte jag en skåra i, lika lång som blixtlåsets öppning. Jag rullade kanterna vid öppningen runt en sticka, chalkade och fäste med dubbelhäftande tejp vid öppningen. 
Sen sydde jag fast pappret runt ytterkanten med ett sicksackband instoppat mellan kortet och pappret.
Dekorerade med blommor och andra sysaker som jag tyckte passade (trådbobinen är av krympplast). Till sist knöt jag ett spetsband genom ett hål i taggens överkant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar