Translate

onsdag 22 januari 2014

Askungen-docka med nya kläder

Jag köpte en Askungen docka till min dotterdotter som älskar askungen.
När jag sen skulle sy lite fler kläder till dockan blev jag besviken,
 klänningen satt fast i dockan och gick inte att ta av.
Det fick bli en liten operation.

Jag fick sprätta upp magen på dockan så jag fick bort kjolen på klänningen.
Överdelen fick vara kvar, det går ju sätta nya kläder ovanpå.

Sen fick magen sys ihop igen.
Överst på kjolen sydde jag fast ett rosa band så den kunde knytas runt midjan och se ut som en klänning igen.
Nu kunde jag sy fler kläder så min dotterdotter kan leka ordentligt med dockan.
 

 Askungens arbetskläder
 En prinsessklänning ´till.
 Nattlinne.
Och en cape i pälstyg så prinsessan kan gå ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar