Translate

söndag 24 mars 2013

snögubbe till min dörrkrans

Min dörrkrans förändras med årstiden och nu har den fått en snögubbe som vinterdekoration.
Själva snögubben är utsågad i tunn playwood och sedan målad med "stenfärg" för att få lite struktur. Efter att "stenfärgen" torkat målade jag snögubben vit och målade dit ansiktet och knapparna. Hatten är klippt av filttyg, två lika delar ihoplimmade på var sin sida av huvudet. Halsduken är också av filttyg men bara knuten runt halsen. Kvasten är en pinne från en klubba som jag knöt fast lite bast på. För att fästa snögubben på kransen har jag limmat en rörbit ( typ sugrör) på baksidan som jag trär över en pinne på kransen.
Har du inte sett mina andra kransdekorationer så leta bland äldre inlägg i min blogg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar