Translate

måndag 24 september 2012

Återbruk - romantisk kofta

 
Denna tröja har jag inte använt på många år men den är hel och jag tycker om färgen. Så jag bestämde mig för att göra om den till en lite mer användbar kofta.
Jag började med att markera mitt fram och den nya längden med tråkelstygn. Efter det så sydde jag två raksömmar på var sida om mitten och längs nerkanten på både tröjan och ärmarna.
 
 
 
Sen var det bara att klippa bort de trånga muddarna och klippa upp mellan raksömmarna mitt fram.

 
Jag bandkantade alla klippta kanter med ett bomullsband.
 
 
 Till sist sydde jag på en spets runt kanterna, runt halskanten rynkade jag den lite. Ett brett band fick bli dekoration på var sida om framkanten. Som knäppning sydde jag fast tre "krokar" såna som brukar sitta på norsketröjor. Jag blev faktisk ganska nöjd.



1 kommentar:

  1. Den blev väl fin, mycket bättre än den var innan iaf!

    SvaraRadera