Translate

tisdag 7 augusti 2012

Scrappade Födelsedagskort


 Första kortet är till mamma. Ett dubbelt kort ihopknutet med en rosett. Turkos cardstock chalkad med grönt. En bit tapet riven i överkant och chalkad. En grön remsa med streckad linje längst ner, så det ser ut som små stygn. En rosa och en vit blomma med en grön brads i mitten. En rad med rosa självhäftande halv pärlor. Inuti har jag en liten bit riven tapet och en grön skylt, där det står grattis.



Ett kort till min systerdotter som älskar rosa. Ett enkelt kort med brun cardstock som botten. Ett mönstrat  papper chalkat med rosa, nertill. Ovanför ett rosa papper skuret med vågig kant. I nerkanten på det rosa har jag använt en shablon och stämpeldyna för att få den prickiga randen. Taggen är en brun och en rosa cirkel med ett hjärta på. Sen klippte jag ut en shablon som ett tassavtryck och stämplade över hjärtat. En öljett och en bit band, sen fäste jag taggen med 3D fästkuddar. En grattis stämpel och hennes namn och så var kortet klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar